Povestea este plina de pasiune...

Scriitorul roman-american, Tudor Alexander, isi lanseaza maine noul roman, "Vizitatorul", la Casa Scriitorilor din Bucuresti, la ora 17.

Am avut privilegiul sa citesc romanul inaintea lansarii din Romania si, tocmai de aceea, vreau sa va invit sa mergeti la evenimentul de maine pentru a cunoaste un om extraordinar.

Mai jos gasiti o scurta descriere a firului povestii.

"Romanul pe care vi-l recomand este unul de dragoste. Personajele principale – Andi si Carmen – doi tineri care isi incep cariera si familia la inceputul anilor ‘80, sunt doua oglinzi clare prin care, daca vrem, putem sa privim la proprii nostri parinti, la cele ce trebuie sa fi fost fricile, visurile si ambitiile lor acum 30 de ani.

Povestea, picurata cu scene fierbinti de dragoste, este extrem de antrenanta si se termina neasteptat, ca un film de Inarritu.

Doua tipologii de tineri specifice anilor ‘80, cand, asa cum mi-a spus chiar autorul, “cine putea, pleca din tara”, Andi si Carmen ne ajuta sa gasim raspunsurile la doua intrebari pe care multi dintre noi si le-au pus vis-a-vis de alegerile parintii nostri: “Cum au reusit sa scape din tara?” sau “De ce s-au incapatanat sa ramana (inainte si imediat dupa Revolutie)?”

Pe scurt, asa cum ne place noua realitatea, virtuala sau nu, firul romanului porneste cu o aparent inocenta poveste de dragoste intre Andi si Carmen, doi studenti. Dar ne aflam intr-un adevarat montagne rouse care ne surprinde cu o prima cadere (nervoasa, am suspectat eu), atunci cand Andi, devenit inginer, dar si proaspat sot si tata, decide sa fuga din tara profitand de o delegatie de lucru la Paris. Doi ani mai tarziu, Andi ajunge la Washington, iar stabilirea lui acolo coincide cu revolutia din ’89.

Incercarea lui de a reuni familia, aducandu-si sotia si baietelul in America, ne dezvaluie un triunghi amoros care ne surprinde si ne intriga. Sosierea lui Carmen la Washington si evenimentele care urmeaza reusesc sa-l aduca pe Andi in culmea disperarii, punand in contrast reusita lui pe plan material – stabilirea in Washington, gasirea unei slujbe bine platite, a unui apartament, cumpararea unei masini – cu esecul lui in plan personal.

Povestea este plina de pasiune, presarata cu introspectii savuroase in bogata istorie de familie a lui Carmen, care, desi era fiica unuia din mai-marii Partidului, se tragea din vechea aristocratie romaneasca.

Cele doua personaje principale isi cauta in permanenta identitatea, iar pentru gasirea acesteia, mai intai se apropie pana la contopire, apoi fug, pe rand, unul de celalalt.